Weblomtalanítás

Avagy valami véget ér... Üdvözöllek Látogató, az internet nagy sufnijának egyik sarkában. Lassan bezárom a lomtáram. A bentlévő kacatok menn...

2011. szeptember 8., csütörtök

Egy újabb XP-s Puppy.

XP Puppy 528 HU 2

Bejelentése:
[http://puppylinux.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=432:xp-puppy-528-hu-2&catid=8:puplet]
Kami újabb verziójával készült az XP Puppy szériának és a sok felsorolt újdonság (többek között a portableapps.com “integrálása” wine segítségével) felkeltette az érdeklődésemet. 
A Windows XP alapértelmezett kék témájánál csak az XP másik két gyári témáját utálom jobban.
A Lucid Puppy 528 -ra épül, tartalmazza beépítve:
  • Firefox webböngésző 6.0.1 -es verzió
  • Dual Commander (egy nagyon tetszetős Total Commander klón)
  • Wine windows emulátor 1.3.26
  • Cabextract (windowsos programok installálásához elengedhetetlen)
  • Winetricks ikon az asztali indításhoz és a hozzátartozó Zenity modul telepítve
  • PortableApps alkalmazás a portable alkalmazásokhoz.

LiveCD-ként Virtualbox alatt jól teljesített (egyik kedvencem, a Browserlinux ellenben nem) ezért úgy gondoltam, teljes telepítésben önálló merevlemezre kerülhet. 3GHZ; 4GB RAM-os vasra került.
Meg is történt, bár a GRUB-ot már utólag tettem fel (2. liveCD-s indítás után). Gond nélkül lezajlott, de az első önálló újraindítás után csak a tálca jelent meg, az asztalból és az ikonokból semmi. Frissítés és nehézkesen helyreállt minden, ez később már nem volt gond.
A Firefox szépen frissült 6.0.2-re, magyar, élmény. A csatlakozás az internetre is példásan zajlott, jól meg is pakoltam a Rókát.
Berontottam a menübe, néhány ponttól eltekintve minden zúga magyarul használható. De kétszer van meg a kikapcsolás menü, (kikapcsolás/logout) minden bizonnyal igyekeztünk még most is nemzetköziek lenni. 
 A másik észrevételem, ami az újabb puppy verziókban kissé nyomasztóan hatnak rám, az a program-özön, olyan programokból, amit csak kínomban használnék, ha nem találnék mást. De van egy “gyorstelepítés” ikonom, ahol a legismertebb (Windows/linux világban) programokat találom meg, a csomagkezelőben történő kutatás nélkül is. Ha ez nem volna elég, ugyanitt találok olyan *.sfs csomagokba épített programokat (Open Office, GIMP gyűjtemény, KDE-office...) amelyeket nem használunk minden nap és nem is terhelnénk meg öreg puppys gépünket, de néha-néha nem baj, ha kéznél vannak. Emellett ott a csomagkezelő ahol az előbb említettek mellett még további összetevőket telepíthetünk és most itt a hab a tortán: a portableapps.com sokrétű és folyamatosan bővülő program választéka is rendelkezésünkre áll. (Ez volt a reklám helye, jutalékom kp-ban kérem.) 
Nos, az Operát innen raktam fel, zenelejátszót vagyis mp3-gyűjteménykezelőt nem kerestem, mert tele van erre a célra egy tucat programmal, ezért rögtön a feliratos médiák lejátszására “gyúrtam”. 
A két letölthető VLC-ből az újabb valami művészi torzítást hoz létre és a magyarral sem boldogul, a régebbinél már csak ékezetismerő betűtipust kell találni, a portable VLC viszont összeomlott. Végül is a Gmplayer bírta a legjobban.
Habár telepítettem az ajánlott nVIDIA drivert, nem úgy tűnik, hogy működne, a fórumunk scrollozása igen szaggatott.
Minden bizonnyal én jöttem ki a pupletekkel való gyakorlatból, mert valahogy semmi sem akart összejönni.
Pozitívumok: frissebb programok a gyári tárolókból, az eddiginél jobb windowsos támogatás.
Negatívumok: A portableapps-os programok nagyrészét nem tudtam használni, nem indult (játékok), összeomlott, windows-ra való (karbantartók), vagy van már beépített megfelelője (pdf-olvasó). Az nVIDIÁs videókártya-támogatás sem jött (még?) össze.
Az egyéb, személyes, szokásos siralmaim: túl sok program, (tudom, gyárilag van benne, ezért nem a negatívumok közé soroltam) aztán immár 3 féle ablakkezelőt köszönthetünk a menüben is (IceWM, JWM, OpenBox), amik talán itt-ott betartanak egymásnak. 
Az alapértelmezetten megtalálható témák segítségével első nekifutásra ezt hoztam ki belőle.

Szóval,

A felmerült újdonságok miatt érdemes egy próbát tenni vele azoknak akik egy kicsit kitartóbbak és gyakorlottabbak az 5.28-as pupletek verzióival illetve van türelmük a fórumot olvasgatni.
Ez nem az én napom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése