Weblomtalanítás

Avagy valami véget ér... Üdvözöllek Látogató, az internet nagy sufnijának egyik sarkában. Lassan bezárom a lomtáram. A bentlévő kacatok menn...

2011. szeptember 8., csütörtök

RexBang 525.HU

Kros54 munkásságának újabb gyümölcse a RexBang honosítása.
LiveCD-ként indítottam egy valós vason 3GHz, 4GB RAM-mal. A felbontás kiválasztása után már bent is voltam a grafikus felületen és a nyelvi, időzóna, felbontással (ez újra) kapcsolatos beállításokkal után, az azt követő X újraindítás már az ékezet-helyes magyarul beszélő felület fogadott. Számomra kellemes felülettel találkoztam (másnak talán túl szürke) amelynek beállítása 4 részből áll ugyan, (háttérkép, openbox az ablakokhoz, GTK, és a tálca) de egy kis próbálgatással és a Nettel nagyon szemrevaló asztalt építhet magának aki akar. Ekkora gépen én már csak kíváncsiságból is bekapcsoltam az asztali effektusokat de az 5 munkaasztalból csak hármat hagytam meg.
Következett a Hálózat beállítása, egy CPU hőmérő program kikapcsolása, Tűzfal bekapcsolása, elmerengés a Conky adatai fölött.
Irány a Net! Mivel Kros már a 6.0.2-es Firefoxot építette be, bátran nekivágtam a Youtube-nak. Nincs reklamálás a flash plug-in miatt, már töltődik is a videó. Közben elkezdtem jegyzetelni és mivel ezen sorok írásakor sem lőtte fejbe magát a Róka, úgy gondoltam, telepítem.
Mivel a teszt merevlemezen már van egy másik puppy, gondoltam el kellene pucolni. Általában a Gparted-hez fordulok ilyenkor. Hát a menüben nem bukkantam rá, de a Puppy Control Center-ben amit PupControl Panelként található a menü/Rendszer menüben, hamar elvégezte a dolgát. A Panel még angolul kommunikál.
Telepítsünk. Az előző puppy csinált magának egy kb.: 1GB-os swapot de gondolom nem fogom használni a másik 4 GB mellett. A másik particíóm boot flaggal rendelkezik.
FULL telepítést választottam egy ext2-es partícióra és most másolja a fájlokat, addig Tube-ozom.  Illetve csak nézném, mert már be is fejezte a telepítést. Egy angol nyelvű felirat felhívta a figyelmem (igaz az egész telepítés angolul zajlik.) hogy ne feledkezzem meg a GRUB-ról sem. Ugyanott találtam ahol a GParted-et is, csak 1 helyen kellett begépelnem, hogy: /dev/sda1 a többinél csak kattintgatni kellett. Akinek ez bonyolultnak hangzik, az nézze meg a videót a puppy magyar honlapján, vagy a Youtube-on.
Els[ ind<t’s a merevlemeyr[l. Hát akinek nem esett le, a személyes beállítások elmaradása következtében a billentyűzet, az időszámítás és még a Conky ékezetei is elszálltak. A megoldást a Rendszer/személyes beállítások nyújtja. Aztán az X újraindul és már minden rendben.
Kivéve a CPU hőmérőt és hogy most valamiért a Párizsi és a Moszkvai időt látom egyszerre a Tálcán. Bevettem magam a menü mélyére, mert a a Panellel nem tudtam lemondani a nemzetközi idők mutatását. A Menü mélyebben továbbra is angol, bár ez a napi felhasználókat már nem érinti.
Habár ismét beleszaladtam néhány olyan programba amelyeket fölöslegesnek találok. A puppy csomagkezelője szerint gyárilag vannak benne.  Szintén a Panelon indítható két különböző menüpont alól a csomagkezelő. De a menü mélyén (xdg-menü/setup) megtaláltam a beépített csomagok eltávolítóját. Nem könnyű használni, mivel valóban a csomagneveket mutatja és nem mindig egyértelmű, hogy az melyik programot takarja. Próbából a puprádiót távolítottam el vele. A menüből eltűnt és a konzol sem tud róla. Hát a szemem kifolyik mire ezzel kipucolom a rendszert.
Menjünk tovább. Szeretnénk a naponta használt programjainkat telepíteni? Szerencsére az 5x-es puppy-k óta rendelkezésünkre áll a Quickpet Install, ahol a legismertebb programok között válogathatunk.
Audió fájljaimhoz kértem a Songbird-öt, amiben sok közös van a Firefoxxal, ezért remélhetőleg megfelelően fog működni.
Böngészőnek itt a Firefox, de én már megszoktam az Operát, a videókhoz jó a GNOME MPlayer de azért nem árt tartalékban egy nagyágyú, a VLC sem.
Songbird rendben, Operából a 11.00-ás verzió az elérhető legújabb, települt, az IHM-mizu-ja bömbölt a Tube-ról, az Opera link szinkronizálás működött, szóval ez is jó.
A VLC 1.1.10-es csomag ismét valami ascii-art-os stilusban jelentette meg a filmeket, ezért érdemes az 1.1.7-es verziót leszedni, ez megtalálható a magyar oldalon is: [http://puppylinux.hu/puppyszoftver/?p=857].
Valahogy nem akarnak jól megjelenni a feliratokban (*.srt) a magyar karakterek. De ez már nemcsak a VLC-re, hanem a Gnome MPlayerre is igaz.
Az eddig említetteken felül leszedtem az Inkscape nevű programot is, hogy legyen egy komolyabb vektorgrafikus rajzolóm is, ha majd emigrálnom kell Windowsról. Ez is fut rendesen.
A szokásos siralmaimon kívül, miszerint megint túl sok felesleges program van gyárilag telepítve  mást nem találtam ilyen rövid idő alatt. Ezt azonban a menü szerkesztésével pld.: a napi használatos programok előrehozásával a menüben, vagy az ikonok kipakolásával (ez annyira nem szép) kiküszöbölhető.

Szóval,

a gépigényről nem tudok nyilatkozni, azt mindenkinek önállóan kell ellenőriznie liveCD-módban, De mind külalakra, mind program-választékra, használható, főleg, ha még Internet is van hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése