Weblomtalanítás

Avagy valami véget ér... Üdvözöllek Látogató, az internet nagy sufnijának egyik sarkában. Lassan bezárom a lomtáram. A bentlévő kacatok menn...

2013. március 3., vasárnap

Még néhány puplet...


Ha már kipróbáltam a “magyar” pupleteket, körülnéztem a többi alom háza táján.

LXpup 12.12


DJ Patikulusz műve nyomán útnak indultam, hogy vajon van-e más puplet LXDE-s felülettel? Örömmel jelentem, hogy van mégpedig nem is akármilyen. Honlapja itt található: [http://lxpup.weebly.com/] 
Mostani firkálásom alanya a címben is szereplő LXPuP 12.12-es verziója Unetbootin segítségével felélesztve.
Ez is - mint a már fent említett - szintén Precise alapokon nyugszik és csökkentendő a legfoglalt erőforrásokat, és a lehető legtöbb internetes programot tudjon kínálni, ezért a SeaMonkey-t választotta alapértelmezett böngészőnek. Emellett levelező és hír-olvasó, Chat, címjegyzék, saját weboldal-szerkesztő található. Megzabolázandó a Puppy-k hivatalos program-özönét, a törölgetés helyett a csoportosítást választották a start menüben megoldásként. Némi extra, néhány program kifejezetten laptopokhoz van telepítve (energia-gazdálkodás).
Programok. A szokásos apró programok ömlesztve, de a csomagkezelő mellett a honlapról is letölthetjük a legfontosabb napi használatúakból párat. (Böngésző, Office, multimédia, játékok...stb.) Letöltöttem a Conky-t és az alapértelmezett petget már telepítette is. A menüben a megjelölt helyen találtam, indítottam, de még nincs személyre szabva.
Az sfs-csatolás segítségével indul az Opera és a magyar LibreOffice csomag is. Nemsokkal később szintén megjelennek a start menü megfelelő pontjában.
Internet rendben van, multimédia részben a pupradio és zenék lejátszásához kapott Aqualung is rendben működött de ha nem tetszik még mindig ott a PMusic. Videókhoz megint a Gnome Mplayer az elérhető. 
Irodai alkalmazások tekintetében sem vagyunk elhanyagolva, az AbiWord és a Gnumeric telepítve van ha mégsem jutnánk hozzá egy magyar nyelvű Office-csomaghoz.
Kinézet. Az alap design színben a Mac-ek elegáns visszafogott szürkéjére, elrendezésben az Ubuntu-ban nemrég megjelent Unity-re emlékeztett. Később talán majd átalakítom, de első találkozásra tökéletes. A felület is kattintással beállítható, nem szükséges fájlokat külön szerkesztgetni.

Szóval,

A JBL Office óta nem találkoztam ilyen jól összeállított puplettel. A honosítása a nemzetközi csomagokból van összeválogatva ezért nem teljes és egységes. Ennek ellenére azoknak ajánlom, akik ilyesmin nem akadnak meg. Minden amihez feltétlen kell a helyes nyelv (Iroda, böngésző, multimédia) megtalálható.

UI.: 

Kros54 utólag felhívta figyelmem miszerint ha a fórum ezen témája alapján [http://puppylinux.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=657&sid=774c715302ab3809141c7b200a533d41]
telepítjük ezt a csomagot akkor a honosítás jóval magasabb szinten lesz kész. Én még nem próbáltam.

MyWolfe-028


Hivatalos bejelentés: [http://puppylinuxnews.org/home/mywolfe028/]
Honlap és letölthetőség: [http://mywolfe.blogspot.hu/2011/02/mywolfe-028-final.html] ; [http://sourceforge.net/projects/mywolfe/] ; [http://linux.softpedia.com/get/System/Operating-Systems/Linux-Distributions/MyWolfe-55567.shtml] .
Képek: [http://linux.softpedia.com/progScreenshots/MyWolfe-Screenshot-55567.html] ; [http://linux.softpedia.com/progScreenshots/MyWolfe-Screenshot-55567.html]
DJ Patikulusz másik puplete (gpup 1.2) juttatta eszembe a Wolf puppy linux 2.00-át amit azért szerettem, mert csupán egy böngészőt adott és minden más felhasználói programot (lejátszó, képnéző, office...stb.) magad válogathattad össze a csomagkezelőből és a *.pet-es honlapokról. 
Azóta a projekt elérte a 0.2.8.-as verziót és itt leállni látszik. Azért még megnézem Unetbootin alatt, hogy milyen lett.
Sajnos szó szerint nem nézem meg, mert még xvesá-val sem tudtam használható képet “kicsiholni”. A széles képernyők átka?
Ugyanakkor a Gpup 1.2 magyar puplet szépen elindult, ám nem érzékeli a háló-kártyámat, ezért a csomagkezelővel sem tudok megfelelő programokat telepíteni a saját “szám íze” szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése