Weblomtalanítás

Avagy valami véget ér... Üdvözöllek Látogató, az internet nagy sufnijának egyik sarkában. Lassan bezárom a lomtáram. A bentlévő kacatok menn...

2011. szeptember 25., vasárnap

Bang! Bang!

A RexBANG! megtekintése [http://weblom.blogspot.com/2011/06/rexbang.html] után gondoltam már aktuális lesz az eredeti (CRUNCH!)BANG!-re is ránézni. 
Hát ért némi meglepetés, elsőként mint kiderült létrejött egy ArchBang! is, (erről később) másodikként, már nemcsak Openbox, hanem xFce felülettel is elérhető a CB!. 
A LinuxMint+Debian [http://weblom.blogspot.com/2011/03/linux-mint-es-debian.html] disztró használhatósága miatt már nem is zavart, hogy az Ubuntu alap helyett itt is áttértek a Debianra. 
LiveCD-ként futtattam, 3GHz, 4GB RAM társaságában, ez a disztró nem régi gépekre van (lásd: puppylinux), csupán a minimalista felületért rajongóknak készült. 
Mint már említettem, választható az Openbox és az xFce-s változat, külalakra mint látható semmi különbség első pillanatra.
Így néz ki gyárilag.


Az alapból használható programok csoportja sem tér el, és egy minimál disztrótól elvárhatóan nincs is túlpakolva. 
Médiára egy VLC, játszott is mindent amit elértem. 
Az internetnél Chrome (flash plug-in üzemben), Transmission, X-Chat, és valami mikrobloggoló kliens(?) ez az alkotó személyes kedvence lehet, mert a screenshotokon is látható, Openbox alatt alig bírtam bezárni. 
Iroda: AbiWord, Gnumeric vagy ahogy néhány helyen hívják a Gnome Office. 
Az openboxos verzióban szépen rendezett menü fogad, még a beállító szöveges fájlok is elérhetők, nemcsak a grafikus beállítók. Minden különösebb videó-driver hókuszpókuszt nélkül kapunk árnyékolt és áttetsző ablakot, menüt...stb. A Conky is szépen teszi a dolgát (bár én még variálnák a kijelzett paraméterek között) a feltűntett billentyűparancsok is megfelelnek a valóságnak. 
Nos, megragadtam böngészőm és gondoltam le is pötyögöm kedvező tapasztalataimat, mint a BANG! sorozat második darabjakét. Hát a pofáraesés akkor ért. 
A képeken látható a tálcán az óra mellett egy windowsoshoz hasonló "nyelvi eszköztár" amin a gb betűk láthatók. Ballal kattintva rajta át is váltott US-re, fr-re, de-re, miközben "felkapcsolta" a billentyűzetem a Scroll Lock LED-jét és nem is volt hajlandó kikapcsolni. Jobb klikkre a Névjegy és a Kilépés volt elérhető. 
A nagyobbik gondom az volt, hogy valóban nem volt magyar billentyűzet. Végignézegettem a config fájlokat, de nem volt szerencsém. 
Többet vártam az xFce-s verziótól, hiszen ott rendezettebb már a grafikus felület, de hiába kapcsoltam át amit találtam, a helyzet nem változott. Lehet, hogy utána egy újraindítás már segített volna, de tekintettel, hogy liveCD, el is veszett volna a beállítás. 
Próbáltam a Synaptic-ban (csak ez a csomagkezelő elérhető) is megoldást találni, de nem jártam sikerrel.

A hangulatomhoz illőre formáltam rögtön.


Szóval, 

Aki ragaszkodik a Bang! minimalista hangulatához és nem zavarja a fent említett probléma ill. tudja rá a megoldást annak továbbra is ajánlom. Tanulni, tapasztalni, “bütykölni szeretőknek” szintén jó alap. Első “bálos” érdeklődőknek, vagy a magamfajta türelmetleneknek meggondolandó.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése